Vnitřní řád a GDPR
oční ordinace
v Pohořelicích
Vnitřní řád
Porušení vnitřního řádu má své důsledky… v případě opakovaného anebo závažného porušení tohoto vnitřního řádu můžeme Vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů. V případě ukončení Vaší péče z důvodu porušení vnitřního řádu Vám dáme písemné vyrozumění s uvedením důvodů pro tento krok, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu.
1. Úvodní ustanovení
1.1. Každý pacient má právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost při poskytování zdravotních služeb.
1.2. Služby oční ordinace Dr.Čák v Pohořelících je poskytovány v prostorách na adrese: Brněnská 120, 69123, Pohořelice, dále také jen "zdravotnické zařízení" nebo "ordinace".
2. Objednání na vyšetření
2.1. K vyšetření ve zdravotnickém zařízení se pacienti objednávají vždy předem!
2.1.1. Pacienti se musí objednat i v akutních případech telefonicky +420 737 107 178.
2.2. V případě, že se pacient nemůže na objednané vyšetření dostavit, je povinen se co nejdříve omluvit, aby nebyl termín zbytečně blokován a mohl být nabídnut ostatním pacientům. Dále o neomluvených absencích viz bod 9.4. Vnitřního řádu naší ordinace!
2.3. Pořadí pacientů určuje lékař. Do ordinace pacient vstupuje pouze po vyzvání zdravotnickým personálem. Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vstupuje do ordinace, ale čas, odkdy má být pacient přítomen v čekárně.
2.4. Pacienti s akutními očními obtížemi budou ošetřeni v průběhu ordinační doby dle uvážení lékaře mezi objednanými pacienty, dle kapacitních možností či podle naléhavosti potíží.
2.5. Neregistrované pacienty neošetřujeme.
2.6. Při pracovním přetížení ordinace či pozdním příchodu pacienta s akutními potížemi (méně než 45 minut před koncem ordinační doby) má lékař právo na odmítnutí ošetření pacienta v den příchodu. Nabídnut mu je nejbližší volný termín v jiný den či je odeslán na nejbližší oční oddělení:
§ Oční oddělení ošetřující dospělé pacienty:
- Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (FNUSA) – Oddělení nemocí očních a optometrie
(adresa: Pekařská 53, 602 00 Brno — budova A,
3. patro)
- Fakultní nemocnice Brno (FNB) – Oční klinika
(adresa: Jihlavská 20, 625 00 Brno – pavilon L,
16. patro)
- tato 2 pracoviště zajišťující v rámci města Brna akutní oftalmologickou péči (ÚPS, ústavní pohotovostní službu v době od 15:00 do 7:00, o víkendech a svátcích) se v poskytování péče střídají
- v liché roky má ÚPS od 1. do 15. dne v měsíci FNB a od 16. dne do konce měsíce FNUSA
- v sudé roky má ÚPS od 1. do 15. dne v měsíci FNUSA a od 16. dne do konce měsíce FNB
§ Oční oddělení ošetřující děti a dorost ve věku do 18 let:
- Fakultní dětská nemocnice Brno (FDN) – Dětská oční klinika
(adresa: Černopolní 9, Brno — pavilon C,
1. podzemní podlaží)
- pouze toto pracoviště zajišťuje v rámci města Brna akutní péči pro děti a dorost
3. Průběh vyšetření
4. Povinnosti pacienta při poskytování zdravotních služeb a v souvislosti s ním
4.1. Pacient je při poskytování zdravotních služeb povinen dodržovat individuální diagnostický a léčebný postup navržený zdravotnickým personálem a pravidelně se účastnit doporučených kontrolních vyšetření.
4.2. Pacient je povinen pravdivě informovat zdravotnický personál o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně předchozích onemocnění, užívaných léků, alergií a všech relevantních informací souvisejících se zdravotním stavem.
4.3. Pacient je povinen informovat lékaře o případných změnách osobních údajů, včetně změny bydliště, příjmení, telefonního čísla anebo změny zdravotní pojišťovny.
5. Práva pacienta
5.1. Pacient má právo být před prováděním jakéhokoli lékařského zákroku nebo vyšetření dostatečně informován o jeho povaze, možných rizicích, přínosech a alternativách.
5.2. Pacient má právo na soukromí a důvěrnost v rámci poskytování zdravotní péče. Všechny informace o pacientovi jsou považovány za důvěrné a jsou chráněny před neoprávněným přístupem.
5.3. Pacient má právo vybrat si jiného ošetřujícího lékaře nebo zdravotnické zařízení a má právo na získání kopie své zdravotní dokumentace. Výpis z dokumentace je zpoplatněn dle aktuálního platného ceníku služeb.
6. Pravidla chování a bezpečnost
6.1. Do zdravotnického zařízení pacient vstupuje v doprovodu maximálně 1 osoby.
6.2. Ve vnitřních prostorách ordinace a čekárny je přísný zákaz kouření, konzumace alkoholu a užívání jiných návykových látek.
6.3. Zvířata nemají přístup do ordinace ani do čekárny, s výjimkou asistenčních zvířat u nevidomých.
6.4. Prostory čekárny a ordinace mohou být monitorovány kamerovým systémem se záznamem. Záznamy jsou pečlivě zabezpečeny a používány pouze v případě nutnosti. Setrvání v monitorovaných prostorách je považováno za vyslovení souhlasu klienta s nahráváním záznamu a jeho uchováním.
6.5. Je zakázáno pořizování jakýchkoliv fotografií, videonahrávek nebo audionahrávek ve všech prostorách zdravotnického zařízení bez souhlasu vedoucího lékaře a bez souhlasu osob, které by případně měly být natáčeny nebo fotografovány.
6.6. V ordinaci netelefonujte. V případě, že jste v čekárně a nutně si potřebujete zatelefonovat, zkraťte délku hovoru na minimum.
7. Zdravotnická dokumentace
7.1. Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem lékaře.
7.2. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient či jeho zákonní zástupci. Dokumentaci nelze vynášet z ordinace.
7.3. Výpis i kopii zdravotnické dokumentace lze pořídit přímo v ordinaci za úplatu dle platného ceníku.
8. Odmítnutí přijetí pacienta do péče
Poskytovatel zdravotní péče může odmítnout přijetí pacienta do péče, pokud by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení. Překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných pacientům již přijatým.
9. Ukončení poskytování zdravotních služeb
Zdravotnické zařízení si vyhrazuje právo ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi v následujících případech:
9.1. Pacient projevuje hrubé nebo nevhodné chování k personálu či ostatním pacientům anebo narušuje jejich práva.
9.2. Pacient se dopouští hrubého chování k vybavení ordinace, které by mohlo vést k jeho poškození, ke škodě na majetku (tu je pak pacient event. povinen uhradit v plné výši ceny nového přístroje/vybavení či k opravě včetně úhrady škody plynoucí z následného nepoužívání resp. omezení využití přístroje během běžného chodu ambulance).
9.3. Pacient opakovaně nedodržuje léčebný režim (non‐compliance), i přes předchozí upozornění.
9.4. Pacient nedodržuje domluvené termíny anebo bez předchozí omluvy nedojde na objednané vyšetření. Omluvit se je nutné max. do 24 hodin před termínem vyšetření a to buď osobně, telefonicky nebo formou SMS (č. +420 737 107 178) .
Ve výjimečných případech uznáváme omluvení absence tentýž den, kdy je/byl pacient objednán. Poprvé je pacient na neomluvenou absenci pouze upozorněn, při druhé neomluvené absenci je již vyřazen z evidence/kartotéky.
9.5. Pacient nepředloží platný průkaz zdravotní pojišťovny nebo odmítne poskytnout potřebné informace potřebné pro poskytování zdravotní péče.
9.6. Pacient nepředloží žádoucí změny osobních údajů (např. změna bydliště, příjmení) nebo změnu zdravotní pojišťovny.
9.7. Pacient se neobjevil na vyšetření na tomto pracovišti po dobu 5 let a více.
9.8. Na základě vzájemné dohody s pacientem nebo na jeho výslovnou žádost.
9.9. Pacient opakovaně nerespektuje vnitřní řád ordinace.
9.10. V případě ukončení péče z důvodu porušení vnitřního řádu dostane pacient písemné vyrozumění s uvedením důvodů opravňujících k tomuto kroku, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu.
10. Ostatní ustanovení
10.1. Pacient má povinnost seznámit se s tímto provozním řádem a má právo s jeho ustanoveními nesouhlasit. V takovém případě si pro poskytování zdravotní péče musí vybrat jiné zdravotnické zařízení.
10.2. Za ztráty a škody na majetku pacienta v čekárně nebo v ordinaci zdravotnické zařízení neodpovídá.
10.3. V případě epidemiologicky významné situace (o takové situaci může rozhodnout i lékař našeho pracoviště) či v případě příznaků nachlazení jsou pacienti povinni v prostorách našeho zdravotnického zařízení nosit funkční respirátor/nano roušku.
U nemocných pacientů především při příznaků nachlazení si vyhrazuji právo neakutní kontrolní oční vyšetření přesunout na jiný termín, až bude pac.zdravý/ pac.zdravá
10.4. Konzultace přes email poskytujeme pouze po domluvě a pro naše zavedené pacienty.
10.6. Ceník služeb, které nejsou hrazené z veřejného zdravotního pojištění, najdete na našich internetových stránkách a v ordinaci. Je vaší povinností uhradit cenu za výkon, který nehradí pojišťovna; pokud nevíte, zda a jak je daný výkon zpoplatněn, zeptejte se prosím.
10.7. Aktualizace provozního řádu je možná na základě potřeby a rozhodnutí vedoucího lékaře, aktuální verze je vždy k dispozici na webu www.ocni-pohorelice.cz.
Platnost aktuální verze od 1.1.2024
Vyhrazujeme si právo v případě potřeby vnitřní řád ordinace aktualizovat.
GDPR
Dr. med. univ. Linda Čák